DATAKIRJAT
Turhautuminen ei ollut riittävä sana kuvaamaan tunteitani. Kaksi opiskelijoistani Baylorin hammaslääketieteellisestä yliopistosta oli haastanut minut tutkimaan sitä mahdollisuutta, että Raamatun Jumala oli luonut kaiken kuudessa 24 tunnin päivässä, kuten ensimmäisessä Mooseksen kirjassa kuvataan. Ensimmäinen reaktioni oli:
”Vain tietämätön typerys uskoo noihin ikivanhoihin Mooseksen kirjan myytteihin.”
Download the free e-book
A Laymen's Guide to the Conflict Between the Bible and Evolutionary Theory by Dr. Jobe Martin
KIELI: ENGLANTI
Dr. Jobe Martin chronicles his personal journey from traditional evolutionary scientist to biblical creationist. Dr. Martin himself was a Zen Buddhist, agnostic, evolutionist but his medical and scientific training would go through an evolution... rather a revolution when he began to study the Bible and animals that challenged the scientific assumptions of his education. This was the beginning of the evolution of a creationist.
Otteita kirjasta: The Evolution of a Creationist - BY JOBE MARTIN.
Kumpi oli totta – evoluutio ja miljardit vuodet vai luominen kuudessa päivässä?
Olin evolutionisti. Vuoteni biologian opiskelijana Bucknellin yliopistossa sekä hammaslääketieteen opiskelijana Pittsburghin yliopistossa olivat vakuuttaneet minut siitä, että olemme täällä evolutiivisten tapahtumien seurauksena. Tämä kaikki on loogista ja selitettävissä tieteellisten menetelmien avulla. Nythän oli vuosi 1971! Elimme modernia, hi-tech tieteen aikaa, tieteen, joka väitti evoluution todisteiden olevan totta. Ja kuitenkin, nämä kaksi kohtaamaani hammaslääketieteen opiskelijaa olivat eteviä nuoria miehiä. Heillä oli korkeakoulututkinto. Varmasti on olemassa yksinkertainen tapa todistaa, että heidän näkemyksensä kuuden päivän luomisesta oli väärä.
Darwin tuntui olevan looginen lähtökohta vastausten etsimiseen. Uskoin todisteiden olevan siellä jossakin, mutta minua ei ollut ikinä ennen pyydetty todistamaan asiaa. Koin elämäni järkytyksen! Darwinilla ei ollut aavistustakaan, miten yksi eläinlaji voisi kehittyä toiseksi. Hän kirjoitti ystävälleen vuonna 1863:
Kun perehdymme yksityiskohtiin, voimme todistaa, että yksikään laji ei ole muuttunut (eli emme voi todistaa, että yksikään laji on muuttunut) ja emme voi todistaa, että oletetut muutokset ovat hyödyllisiä, mikä on teorian perusta. Emmekä voi selittää, miksi jotkut lajit ovat muuttuneet ja toiset eivät. Jälkimmäinen tapaus on mielestäni tuskin vaikeampi ymmärtää tarkasti ja yksityiskohtaisesti kuin ensimmäinen tapaus oletetusta muutoksesta.
Frances Darwin (ed.), The Life and Letters of Charles Darwin (N.Y.: Appleton & Co., 1898), Vol. 11, p. 210 (Darwin’s letter to G. Benham, May 22, 1863).
Oli ilmeistä, että vuonna 1863, neljä vuotta sen jälkeen kun Darwin oli julkaissut kirjan Lajien synty luonnollisen valinnan kautta eli Luonnon suosimien rotujen säilyminen taistelussa olemassaolosta, Darwinilla ei ollut aavistustakaan siitä, miten yksi laji saattaisi muuttua toiseksi. Ainoa asia, minkä hän kuvitteli voivansa todistaa, oli, että "... yksikään laji ei ole muuttunut." Hän ei voinut edes kuvitella miltä "hyödyllinen" muutos saattaisi näyttää.Tiedemiehet ovat nykyään yhtä ymmällään kuin Darwin. Maailman johtavilla evoluutioajattelijoilla oli kokous Roomassa vuonna 1981. Heidän tavoitteensa oli selittää mikä saa yhden lajin kehittymään toiseksi lajiksi ja miten tämä muutos, yhdestä eläimestä tai kasvista toiseen, saattaisi tapahtua. Tri. Ernst Mayr, Harvardin emeritusprofessori, kirjoittaa:
Meillä oli kansainvälinen konferenssi Roomassa vuonna 1981 lajiutumisen mekanismeista. Siihen osallistui moni johtavista kasvitieteilijöistä, eläintieteilijöistä, paleontologeista, geneetikoista, sytologeista ja biologeista. Ainoa asia, josta kaikki olivat samaa mieltä, oli, että meillä ei vieläkään ole aavistusta siitä, mitä lajiutumisessa tapahtuu geneettisesti. Tämä on musertava toteamus, mutta se on totuus.
Dr. Ernst Mayr, Omni Magazine, February 1983, p. 78.
Roomaan vuonna 1981 kokoontuneet tutkijat päätyivät siihen johtopäätökseen, että "meillä ei ole aavistustakaan siitä, miten evoluutio yhdestä lajista toiseen tapahtuu!". Ei Darwinillakaan ollut vuonna 1863! Tämä on siis se todella suuri evoluutioteoriaa koskeva kysymys: miten se tapahtuu? Jumala sanoo, että Hän loi kaiken "kunkin lajinsa mukaan" (1. Moos. 1:11, 12, 21, 24, 25).
Evolutionistit sanovat, etteivät tiedä kuinka "lajit" syntyvät.
Kumpaa sanomaa uskot: Jumalan vai evolutionistin?
- Ja Jumala sanoi: Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on. Ja tapahtui niin: maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
1. MOOS. 1: 11, 12
- Ja Jumala sanoi: Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan. Ja tapahtui niin: Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
1. MOOS. 1: 24, 25
- Ja Jumala sanoi: Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on. Ja tapahtui niin: maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
1. MOOS. 1: 11, 12
- Ja Jumala sanoi: Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan. Ja tapahtui niin: Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
1. MOOS. 1: 24, 25
"On olemassa monia älykkäitä tiedemiehiä, jotka tekevät hyvää työtä. Jossain vaiheessa he kuitenkin törmäävät tilanteeseen, jossa heidän on päätettävä: tapahtuivatko nämä asiat jotenkin pitkien ajanjaksojen saatossa? vai: tämä näyttää kyllä siltä kuin se olisi voinut syntyä nopeasti. Jos he sitten toteavat, että ’minulla ei ole mitään tapaa selittää näitä asioita evoluution kautta’, he kohtaavat toisen vaihtoehdon: mahdollisesti on olemassa suunnittelija ja luoja. Silloin he sanovat: ’En halua lähteä tuolle tielle…’ Joten he tukahduttavat todisteet suunnittelijasta.
Huomasin, että minun oli etsittävä pitkään löytääkseni ylipäätään tietoa asiaan liittyvistä kysymyksistä. Niistä ei ole kirjoitettu oppikirjoissa, koska niitä ei pystytä selittämään mitenkään evoluution avulla. Tiedot jätetään yksinkertaisesti huomioimatta."